Nieuwe organisatie: waar staan we nu?
Wat is nu, halverwege mei, de status?
Inmiddels zijn we een paar maanden op weg in de nieuwe organisatie en als bestuur hebben we steeds gezegd: ,,Het gaat goed met de invulling maar we zijn er nog niet.’’
In de eerste plaats worden we heel blij van de ontwikkelingen die nu in sommige pijlers binnen de organisatie plaats vinden en waarbij nieuwe mensen met prachtige nieuwe ideeën komen. We denken hierbij aan de ontwikkelingen in de pijlers ‘Communicatie’, ‘Sponsoring & acties’ en ‘Faciliteiten’. Van deze groep enthousiaste mensen én vanuit de Technische Commissie hoor je de komende maanden meer en zul je de veranderingen merken binnen de vereniging. Dit alles onder het motto ‘Opleiden eigen jeugd en versterken vereniging’.
Daarnaast zijn we druk bezig de 4 V’s voor veiligheid verder te introduceren (deze staan voor Vertrouwenscontactpersoon, VOG-verklaringen, Vakkundige trainer-coaches en Verenigingsbrede gedragscode) en dit binnen de vereniging verder uit te werken. Met name op gebied van de vertrouwenscontactpersoon (die zich binnenkort zal voorstellen) en vakkundige trainer-coaches gaan we verdere stappen maken.
In het kader van dit alles zullen ook de contracten voor ‘CKC’ (Club Kader Coach) én Rensa Family Orion als ‘Setup Club’ (nog de enige in de Achterhoek!) worden verlengd met Marc Donker.
Een extra vermelding hier is voor de teams die als team hebben aangeboden een bepaalde taak binnen de organisatie op te pakken. Zowel binnen herenlijn, dameslijn en recreanten. Hulde hiervoor. De komende maanden zullen deze taken worden overgedragen aan deze teams door diegenen die ze tot nu toe hebben uitgevoerd.
Invulling
Om alles echt optimaal te kunnen laten lopen binnen de vereniging is het wel nodig dat alle plekken binnen de organisatie/pijlers gevuld zijn want zoals gezegd zijn we daar nog niet. We zoeken nog invulling voor een aantal cruciale taken. Ken je nog iemand binnen je team, familie, buurt of waar dan ook: laat het ons weten. Ook hier zijn teams vanuit de vereniging weer van harte welkom. Het gaat om de volgende functies waarbij inhoud functie en tijdbesteding op de website terug te vinden is:
- Ledenadministratie
- Coördinator Wedstrijdzaken
- Coördinator Ledenbinding
- Ledenwerving
- Vrijwilligerscoördinatie
Wanneer alles is ingevuld is het aan de diverse pijlers binnen de organisatie om elkaar ook te gaan opzoeken en helpen. We merken dat dit nog wel enige gewenning geeft, je deed immers altijd alles zelf . . . Om dit te ondersteunen vanuit het bestuur organiseren we in juni een kaderavond waar we op een interactieve wijze met elkaar kennis kunnen maken. Binnenkort meer hierover.
Namens het Dagelijks Bestuur,
Hennie van Haarlem (voorzitter)